Як забезпечити адаптацію дитини в дитсадку?

“Пам’ятка для вихователів щодо забезпечення
сприятливої адаптації дитини до умов дошкільного закладу”

 

• приймаючи новачка, спочатку назвіться самі;

• розмовляти з дитиною треба на рівні її очей;

• поцікавтеся, як звуть дитину вдома. Індивідуалізовані звернення допомагають налагодили стосунки − немає кращої музики для лю­дини, ніж її ім’я!”;

• розпитайте маму, що вміє малюк робити самостійно, але не забу­вайте і про певне “застрягання” в розвитку у стресових ситуаціях;

• поцікавтеся у батьків про індивідуальні особливості малюка (як любить засинати, що любить їсти або що категорично не їсть і обов’язково, які продукти харчування викликають алергію);

• упродовж перших 3-5 тижнів перебування у дитячому садку варто зберігати “домашні” звички дитини;

• у групі новачків обов’язковим є називання наступних подій-пе­реходів від одного режимного процесу до іншого;

• забезпечте вільний режим перебування дитини в дитячому садку (довільний час приходу в групу, додаткові вихідні дні тощо);

• основне завдання вихователя − заслужити довіру малюка.

Дотримання правил прийому новачків педагогами всіх категорій до­зволить встановити довірливі стосунки з дитиною і її сім’єю та зберегти здоров’я малюка у цей період, що є головним завданням і окремого пе­дагога і дошкільної установи загалом. Оскільки навіть такий складний період, як входження малюка у нову ситуацію життєдіяльності, не має негативно позначатися на його розвиткові.

На замітку *

Тематика безпеки життя дитини є однією з актуальних напрямів виховання. Небезпека завжди поруч з маленькими, недосвідченими дітьми.

Тому пропоную Вам активно працювати по даному напряму, аби змалечку прилучити дитині основи безпеки життєдіяльності.