“Пам’ятка для вихователів щодо забезпечення
сприятливої адаптації дитини до умов дошкільного закладу”
• приймаючи новачка, спочатку назвіться самі;
• розмовляти з дитиною треба на рівні її очей;
• поцікавтеся, як звуть дитину вдома. Індивідуалізовані звернення допомагають налагодили стосунки − немає кращої музики для людини, ніж її ім’я!”;
• розпитайте маму, що вміє малюк робити самостійно, але не забувайте і про певне “застрягання” в розвитку у стресових ситуаціях;
• поцікавтеся у батьків про індивідуальні особливості малюка (як любить засинати, що любить їсти або що категорично не їсть і обов’язково, які продукти харчування викликають алергію);
• упродовж перших 3-5 тижнів перебування у дитячому садку варто зберігати “домашні” звички дитини;
• у групі новачків обов’язковим є називання наступних подій-переходів від одного режимного процесу до іншого;
• забезпечте вільний режим перебування дитини в дитячому садку (довільний час приходу в групу, додаткові вихідні дні тощо);
• основне завдання вихователя − заслужити довіру малюка.
Дотримання правил прийому новачків педагогами всіх категорій дозволить встановити довірливі стосунки з дитиною і її сім’єю та зберегти здоров’я малюка у цей період, що є головним завданням і окремого педагога і дошкільної установи загалом. Оскільки навіть такий складний період, як входження малюка у нову ситуацію життєдіяльності, не має негативно позначатися на його розвиткові.
На замітку *
Тематика безпеки життя дитини є однією з актуальних напрямів виховання. Небезпека завжди поруч з маленькими, недосвідченими дітьми.
Тому пропоную Вам активно працювати по даному напряму, аби змалечку прилучити дитині основи безпеки життєдіяльності.